UHasselt, JijHasselt

Je bent jong en je wil wat, zeiden ze bij Veronica altijd. Superdamn is al lang niet meer jong, maar het willen is ie nooit verleerd. Radiospots en video’s maken bijvoorbeeld, zoals over het unieke onderwijsmodel van UHasselt. Studenten uit Limburg en omstreken die hun dromen willen waarmaken, los van wat anderen willen dat ze worden, vinden dat ze moeten worden of verwachten dat ze zullen worden, moeten zich inschrijven! Of op z’n minst deze campagne opgemerkt hebben op radio en sociale media. 

Bureau: The Oval Office – Art Director: Gino Keymeulen  

Corona Rush

Maandag en dinsdag zat Superdamn nog in München voor een job in het kader van marktonderzoek. Woensdag en donderdag moest hij een creatief concept bedenken bij een agency in het Leuvense. Tijdens de review deed het gerucht al de ronde dat het land zou worden platgelegd. Vrijdagavond werden de laatste feestjes georganiseerd. De winkels gingen dicht. De bureaus ook. Want als er niet gekocht kan worden, valt er ook geen reclame te maken. Brute pech voor iedereen.

Maar Mediahuis vindt corona geen eerlijke concurrentie en wil kleine ondernemingen helpen deze crisis door te komen door hen de kans te geven gratis regionaal online te banneren. Het moest snel gaan. Het concept lag er al. Ze hadden alleen nog straffe copy nodig en liefst ook een pakkende visual. Als we de ceo konden overtuigen, zou de campagne ondersteund worden met een full-page-advertentie in alle kranten en banners op alle sites. Et voilà.

Agency: Mediahuis | Strategy Director: Geert Desager

Rock ‘n’ Recupel!

Recupel haalt alles uit de koelkast om het milieu te sparen. Kapotte frigo’s kunnen namelijk zo goed als volledig worden gerecycleerd en er zijn genoeg mogelijkheden om dit vlotjes te laten verlopen. Toch zijn er nog stoute mensen die erin slagen om toestellen te laten verdwijnen. Vandaar de opsporingsberichten van Recupel. Niet voor de stoute mensen, maar voor de vermiste koelkasten. Dat de jongens van Black Box Revelation het hart op de groene plaats hebben, bewijst hun engagement om de hoofdprijs van de bijhorende wedstrijd te willen zijn. Website, banners, eDM’s, the whole shebang.. gecopywritet door Superdamn. 

Bureau: DDB Brussels

¡Viva la Freelance Revolución!

Komaan freelancers, bevrijd je van het juk van het bediendenstatuut, schop de huizekes van de arbeidsmarkt omver en volg je eigen regels van kapitalisme. Pik de strijdgazet op in een van de grote treinstations van het land, klik op de banners op het wereldwijde web en sluit je aan bij de Freelance Revolutie van Tentoo, het online platform voor payrolling. Geschreven, geïnterviewd, bewerkt, getekend, geïllustreerd en gedeadlined door Superdamn. En er valt zelfs iets te winnen op https://freelancerevolutie.tentoo.be

Bureau: KLEIN. | Creative Director: Gino Keymeulen 

QUOI VADIS?

Superdamn discrimineert zich te pletter. Niet alles wat hij doet, krijgt immers een plaatsje op deze blog. Dat wil niet zeggen dat hij zijn andere jobs minder leuk vindt. Hij, en hij alleen, beslist wat hij interessant of spectaculair genoeg vindt om over te stoefen. In elk geval is hij streng en onrechtvaardig. Maar hij is ook de eerste om toe te geven dat dit geen manieren zijn. En hij hoopt dat de jeugd aan hem geen voorbeeld neemt. Als hij kans ziet om hen een geweten te schoppen, zal hij geen moment aarzelen. Zes illustraties voor een educatief boekje over discriminatie, geschreven door Patrick Charlier (co-directeur van UNIA) en uitgegeven door Renaissance du Livre. 

Coverbeeld
Over een knul die op de speelplaats wordt gepest omdat hij geen dure merkschoenen heeft
Een kwestie van perceptie? Vroeger was een handicap het probleem van de persoon met de handicap, vandaag is het een probleem van de samenleving
Tijden veranderen, vooroordelen ook?
Het glazen plafond voor vrouwen in een mannenwereld
Spreekt voor zich

Last but not yet geleaset

Vorig jaar rond deze tijd was Superdamn ervan overtuigd dat een auto leasen interessanter was dan er eentje kopen of bezitten. De boze boekhouder (zoals hij hem altijd noemt) heeft toen een en ander in perspectief geplaatst. Op een dag zal het er wel van komen, liefst elektrisch –al zal dat misschien ook maar een scheet in een fles blijken- maar het hoeft niet meteen. Wat niet wil zeggen dat Superdamn er geen tof radiospotje over kan maken voor LeasePlan.

 

Bureau: KLEIN. – Productie: La Vita E Bella – Creative Director: Gino Keymeulen

 

Als de gezwinde hazewind

Deadlines. Ik rijg ze aan elkaar tegen een moordend tempo. Planning is doorgaans een maat voor niets. Work in the fast lane. Maar soms, heel af en toe, werk ik mee aan een project dat zijn tijd neemt. Dat een paar jaar nodig heeft om te sudderen en te rijpen. Zoals de inkleding van het bezoekerscentrum van het vernieuwde Zwin. Werk uit 2014, als ik mijn archivaris mag geloven. Op de lange weg tussen idee en uitvoering kan er veel veranderen. Maar soms, heel af en toe, blijft het idee ook echt overeind. En dan kan je wel zeggen dat je je ei hebt kunnen leggen, muahaha! Dus allen daarheen, als de geZWINde hazewind!

6-3-juni-2016-opening-zwin-natuurpark-2 5132509 experience1_1 experience4_1b hireszwin1_399ok hireszwin2_dsc8453_0 vliegschool

 

Bureau: Madoc

Lentefun

Buitenspeelgoed, tuinmeubelen, barbecues, zwembaden en alles wat je nodig hebt om een gezellig feestje in de tuin te bouwen. Dat staat allemaal in de nieuwe lentebrochure van FUN. Maar verwacht geen diarree van packshots. Deze keer hebben ze leven in de brouwerij gebracht met illustraties op, rond, tussen en onder de producten. Dat is goedkoper dan fancy fotografie en het biedt de mogelijkheid om al eens een nijlpaard op de trampoline te zetten. Bovendien is dit het perfecte excuus voor een kleurwedstrijd. Dat komt ervan als Superdamn de handen uit de mouwen steekt.

 

IMG_3608

 

Bureau: HeadOffice – Art Director: Gino Keymeulen

Oorwurm

Superdamn is een groot schrijver en een begenadigd tekenaar. Dat valt niet te ontkennen. Maar wie had durven dromen dat er ook een geniale songwriter aan hem zou verloren gaan? ‘t Is te zeggen, de melodie van het lopende radiospotje van Fun werd zomaar even uit de mouw geschud door de mannen van het productiehuis. De meesterlijke lyrics vloeiden daarentegen uit de pen van Superdamn. Geef toe, het werkt aanstekelijk. Jooow jooow, jooow jooooooow…

Bureau: HeadOffice, Associate Art Director: Gino Keymeulen, Productiehuis: Het Geluidshuis